söndag 28 april 2013

Jesus var vegan, helvegetarian; han åt inte fisk och inte lamm

Okej, hoppas det blir bättre!!! <3
Jag har läst Bibeln väldigt många gånger. Jag tror på idealet som det står i 1 Mos 1:26 – alla åt plantor innan människan gjorde uppror.
Äta måste vi – men som sagt optimalt för vår hälsa är en diet utan döda djur, mjölk och ägg och andra djurprodukter.
Jesus budskap är ett budskap av kärlek och empati, han älskade och brydde sig om andra individer. Jag tror att han också hade empati och kärlek med djuren, brydde sig och inte tyckte det var rättfärdigt att de blev använda, skadade och dödade.
Det finns många kristna veganer. De hävdar att delarna där djur blir dödade av människan i Bibeln är senare tillägg.

Du bryr dig om djur. Du förstår att de är individer som vill leva och inte vill lida. Handla på din empati och kärlek <3 - och jaga inte och fiska inte, ät inte mjölk, inte ägg och inga andra djurprodukter. Det är bäst för din och alla andras fysiska och andliga hälsa. Att bli vegan är ett så underbart val – det har verkligen haft väldigt stor betydelse för mig andligt och mitt själsliga välmående. Som vi får som vi skörda. Om vi skadar andra, så skadar vi oss själva. Om vi tar andras syfte, förlorar vi vårt sanna syfte. Jag har börjat finna mitt sanna syfte sen jag blev vegan, och jag mår så, så bra av det!

Ja, det är lättare att förstå varandra när man pratar.
Ha en jättefin fortsatt dag!!! 

Läs mer här: http://bloganders.blogspot.no/2013/04/jesus-dont-kill-animals-are-included-in.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar